"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

24 August 2013

Kenali Buntal

Selamat datang kepada semua pengunjung. Pada post kali ini, aku nak berkongsi dengan korang tentang satu jenis candat yang biasa dijumpai di pasaran. Di kalangan pencandat-pencandat sotong di kawasan aku, ia lebih dikenali dengan panggilan "candat buntal"

Candat buntal mempunyai ciri-ciri ringan dan tiada pemberat. Bentuknya pula agak gemuk dan gempal. Candat ini boleh dijumpai dengan harga yang pelbagai daripada murah hingga mahal. Untuk post kali ini, aku hanya akan menunjukkan beberapa jenis candat buntal untuk tatapan korang. Bentuknya memang tak hensem sikit tetapi power die tak ramai yang tahu.

Ok lah... korang berkenalan le dulu dengan candat ni. Jangan gaduh-gaduh. Pada post berikutnya aku akan mengupas dengan lebih mendalam tentang potensi candat ini di lokasi mengilat sotong. Hingga berjumpa lagi. Bye... Abe Din.

Variasi "Candat Buntal"

Memang tak hensem... tapi ganas giler
Tunggu post aku yang berikutnya.

4 comments:

  1. Replies
    1. Puteri Airyn : Bukan senang nak tipu sotong... hehe

      Delete
  2. entry menarik..sy mmg ada minat pasal memancing2 ni :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akmal: Terima kasih... cuba2 lah mencandat sotong pula..

      Delete

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing