"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

11 August 2013

Kenali Sinker

Selamat datang kepada semua peminat blog sotonglaut. Pada post kali ini. aku nak berkongsi dengan korang berkaitan dengan sinker. Mungkin sinker begitu asing bagi sesetengah pencandat. Sinker pada umumnya adalah satu struktur tambahan yang diletak atau dipasang pada jig bagi menjalankan fungsi-fungsi tertentu. Sinker selalu digunakan bagi mempercepatkan masa jig tenggelam.

Di bahagaian bawah aku sertakan beberapa contoh sinker yang ditemui di dalam carian google. Sesetengah sinker masih tiada di pasaran tempatan.

Sinker yang digantung pada candat tanpa pemberat

Sinker bersifat luminous


Sinker yang dipasang pada hadapan jig
(plastik merah)


DD Sinker. jenis sarung

Anda tidak perlu risau jika sinker sukar untuk diperolehi di pasaran. Anda boleh membuat sinker anda sendiri dengan menggunakan batu ladung kecil. Sinker buatan berkenaan boleh digantung di kepala candat berdekatan tali utama. Perlu diingat agar sinker anda tidak digantung dengan tali panjang. Gantung sinker serapat mungkin dengan dagu jig anda. Jika sinker anda terlalu panjang dibimbangi ia akan membelit tali utama ketika jig diturunkan ke dasar. Selamat mencuba dan jumpa lagi.
Abe Din

No comments:

Post a Comment

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing