PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

28 August 2013

EGI Tradisional Jepun

Selamat berkunjung kepada sume yang sudi datang blog buruk aku ni. Moga-moga korang sume sihat-sihat belaka. Camne dengan aktiviti mencandat? Aku doakan korang sume memperolehi rezeki yang halal dan lumayan.

Pada post kali ni.. aku nak publish gambo-gambo jig kayu atau EGI yang digunakan oleh nelayan tempatan di Jepun. Kalau korang nak tahu, Jig kat bawah ni adalah jig-jig yang menjadi perintas kepada penciptaan jig-jig moden. Aku dapat gambo-gambo di sume kat ebay.com. Diorang nak lelong jig ni. Panjang jig lebih korang 16 cm atau 6.29 inci.

Kali ni, aku tak mahu banyak sangat berceloteh. Hari-hari menaip penat juga. Bior le gambar-gambar kat bawah ni je yang bantu aku untuk sampaikan mesej kat korang. Jangan lupa baca next post aku.. yang akan mengupas tentang asal-usul jig ni. Ok, jumpa lagi. Abe Din.





No comments:

Post a Comment

Blogger Pancing