"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

08 September 2014

Trip 18/2014-Daratan

Salam kunjungan untuk semua. Pada post kali ini... ambe sekali lagi nak share tangkapan sotong mabang terkini. Lokasi tangkapan di sempadan Paka, Dungun. Alhamdulillah... hasil malam berkenaan boleh tahan juga. Saiz tangkapan pun besar-besar. Beberapa sotong bersaiz besar berjaya melepaskan diri. Nampak gayanya jig bersaiz 2.0 tidak mampu menjerat bapak-bapak sotong bersaiz besar. Kalau baling saiz 2.5... tak makan pula... nasib badan.


Tangkapan kali lebih lumayan dari trip sebelumnya

Tangkapan pada kali ini banyak dipengaruhi oleh keadaan air yang tenang dan sederhana jernih. Keadaan air penor masih lagi ada tetapi hilang sebaik sahaja air mula pasang. Masa sambaran yang paling tinggi direkodkan ketika air sedang menyurut. Selepas air surut sepenuhnya... tarikan sotong sunyi sepi. Kami jangkakan sambaran akan berlaku semula ketika air mula pasang... apakan daya esok nak kerja. Kena balik awal. Hasil malam ini membuatkan kami sangat teruja untuk datang lagi di lain masa. Bila yer....
Jumpa lagi di post akan datang. Selamat mencandat. Abe Din

Hasil dibawa pulang untuk dibuat lauk

2 comments:

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing