"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

15 September 2014

Senjata Di Laut

Selamat datang semua pengunjung. Hari ini nak tunjuk satu jenis candat yang jarang juga orang guna... tetapi ambe memang suka guna. Harga mahal sikit. Saiz yang biasa ambe guna 2.5. Sesuai untuk sotong saiz besar. Dilengkapi dengan mata jenis "V'. Tusukan dan cengkaman yang cukup tajam dan kuat. Bagi pencandat baru... jangan guna lagi candat ini. Bentuknya yang larus dan pipih... menyebabkan ia cepat tenggelam dan jika korang tak pandai. Senang sangkut kat batu karang. Kalau korang nak guna juga... cari tepi pantai berpasir... Sure tak sangkut. 


 
Design sebegini sesuai digunakan di laut. Cari saiz yang besar sikit, 3.0 atau 3.5. Kalau ada mabang... memang dia tak tolak punya. Sesapa yang berkenan nak cuba... tinjau-tinjau le kat kedai pancing. Bukan semua kedai ada jual jig jenis begini. Kena rajin melawat... baru jumpa. Selamat mencandat-Abe Din.

No comments:

Post a Comment

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing