"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

08 September 2014

Bola Lagi...

Salam kunjungan untuk semua. Pada post kali ini... ambe nak berkongsi satu lagi patern yang biasa ambe lakar pada candat sebagai penarik tambahan untuk sotong. Kebiasaanya ambe menggunakan patern bulat-bulat di bahagian atas candat. pada kali ini, ambe mencorak jig udang menggunakan patern tidak sekata.

Jig killer 2014 yang masih belum diubahsuai

Rupa jig yang di"bola"kan.
Nampak macam ganas jer...

Seperti biasa, ambe menggunakan cat luminous warna hijau dan putih. Warna kuning dah abis... nak beli takde jual dah kat kedai. Oleh sebab itu... ambe belasah je guna warna hijau dan putih. Kombinasi dua warna ini memang cukup berkesan menipu sang lembut. Jika korang nak mem"bola"kan candat korang... jangan sekali-kali korang cat di bahagian perut. Biarkan perut candat dalam keadaan warna asalnya... selalunya perut candat berwarna putih atau sedikit cerah.

Ambe cadang nak test terus kat pantai... tak sabar rasa...tapi sibuk kerja lagi. Tak sempat nak mencandat. Simpan dulu. Kalu korang nak tiru... cepat sikit dan terus pergi test kat tempat korang. Mana tau ada bapak-bapak sotong sedang tunggu jig bola korang. Selamat mencuba dan selamat mencandat-Abe Din

No comments:

Post a Comment

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing