PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

15 September 2014

Fenomena Kuala Kerteh

Salam untuk semua pengunjung. Kali ini ambe nak share suasana di Kuala Kerteh. Semua gambar kat bawah ni... ambe rakam semasa ambe nak turun ke laut baru-baru ni. Siapa yang pernah sampai ke sini... tentunya kenal lokasi-lokasi yang ambe paparkan kat bawah tu.


Deretan bot-bot fiber sedia turun ke laut


Salah satu jeti pendaratan ikan yang terdapat di sini


Antara bot fiber kepunyaan nelayan di sini


Monyet sedang menunggu peluang 
mencuri apa yang patut
Pagi-pagi dah keluar cari makan.. rajin dia.


Kalau korang tengok betul-betul, 
ada dua ekor ikan belacak
Saiz besar gila... ambe pun tak pernah tengok.


Kalau kita biasa datang ke sini... sekurang-kurangnya dapat juga merasa jerih perit kehidupan nelayan kat Kuala Kerteh ni. Walaupun yang memandang tak sama dengan yang memikul. Kadang-kadang kita kena bersyukur di atas apa yang kita ada pada masa ini.-Abe Din

No comments:

Post a Comment

Blogger Pancing