PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

12 June 2011

Sotong Goreng

Selamat datang semua. Semoga gembira selalu.
Hari ini, balik kerja lewat petang.... letih bermesyuarat. Sampai rumah terus ingat sotong semalam. Tengok sotong dah keluar peti sejuk. Haa.. elok le tu.. terus bersihkan dan basuh. Tiba-tiba je teringin nak makan sotong goreng fresh.

Sotong semalam yang masih segar


Basuh, bersihkan dan kelar tanpa buang tulang


Celup sotong yang sudah ditos ke dalam telur ayam


Goleh-golek di atas tepung goreng KFC


Goreng di dalam minyak panas 
 Terbalikkan sotong bila perlu






tunggu... tunggu... tunggu.....
dan














Siap.







Masak caraku... ringkas dan padat serta sedap

Wah... nampak sedap je. Tak sabar nak makan. Lepas mandi.. apa lagi, terus makan. Memang sedap makan masa panas ni. Rugi kalau korang tak cuba. Senang je nak buat.

Best juga kalau selalu dapat masak sendiri.. ikut seleralah nak makan apa. Kalau ada orang tolong masak lagi best. Selamat memasak... jumpa lagi.
Abe Din

6 comments:

  1. sedapnye! teringat sotong celup tepung..haih!kne wat jugak ni.jealous! -.-

    ReplyDelete
  2. Mesti buat.. bukan susah. Kalau Noorae buat mesti lebih sedap dan kaw..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Abe Din,

    Saya baru balik dari Dungun. Puas jugaklah makan sotong goreng celup tepung dan ikan celup tepung.

    Sotong goreng dalam gambar tu nampak sedap

    ReplyDelete
  4. Waalaikumsalam Kunang: Goreng simple je..wat petang tadi. Teringin sangat nak makan. Kalau beli... mahal le sikit. Wat sendiri jimat.. leh makan puas2..kih2x.

    ReplyDelete
  5. adushh.. terliur ye tengok gambar yg terakhir tu. tak pernah ag gee makan sotong sebesar tu... giler ahh.. kenyang sehari.. hahaha..


    Gee baru tulis"Couple : Halal atau Haram?"

    ReplyDelete

Blogger Pancing