"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

13 September 2016

Permata Kemasik

Pulang dari Teluk Kalong... kami singgah di Pantai Kemasik. Masih kecewa.. tambah lagi sotong tak dapat-dapat. Datang sini nak test power kononnya. Tinggal semua kotak candat dan bekas sotong dalam kereta, terus panjat bukit dan baling jig ke sasaran. Balingan bersambut... lawatan kali ini berjaya mendaratkan empat ekor mabang.



 Kawasan pesisir yang sangat berpotensi


 Lubang misteri

 Perlindungan selamat bagi anak kucing yang baru lahir

Jig yang paling killer Yamashita Biru. Amir punya. Aku bawa Yamashita Pink kurang mendapat sambutan. Nak patah balik ambil kat kereta jauh. Nampaknya terpaksa guna apa yang ada. Bekas sotong pun tinggal... hajat hati nak menduga sahaja tak sangka sotong sudi memegang jig udang. Sotong yang ditangkap terpaksa sorok celah batu bagi mengelak panas terik matahari.


Amir dengan saiz yang boleh tahan


 Antara tangkapan yang dibawa balik

 Jig Yamashita biru yang sangat menyengat



 Sorok celah batu sebab tak bawa bekas

Yamashita Pink kurang menyengat pada kali ini


Sotong mula berhenti meyambar jig sebaik sahaja angin dan air laut mula kuat. Kami terus angkat kaki balik. Tau dah sini ada sotong... ready untuk next trip.-Abe Din

No comments:

Post a Comment

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing