"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

14 April 2015

LESEN 2015

Salam pertemuan buat semua pelawat. Lama ambe tak blogging... rindu pulok. Asyik main FB jer. Bukan apa... bahan nak tulis dah tak ada. Sotong musim-musim tengkujuh memang payah nak dapat. Kalau ada pun saiz besar jari. ibu-ibu, bapak-bapak semua dah menghilang ke tengah laut.

Lama menyepi...haa, hari ini dan saat ini, ambe menjengah semula ke alam maya untuk berkongsi saat dan pengalaman menyotong di sekitar tempat ambe lebih tepat lagi di negeri Terengganu. Kalau korang tengok kat bawah tu... tu le gambar sotong pertama yang berjaya ambe jerat di tahun 2015. Kira macam renew lesen lagaknya. Sebelum tu... ambe dah pergi meninjau lesen ni kat kawasan ambe... tapi sekor pun tak dapat. Dengar kabo... dah ada orang yang dapat mencandat sotong mabang sejak dari bulan lepas lagi. Ambe je lambat dapat lesen.

Dengan kejayaan mendapat lesen ini... dengan ini ambe sahkan bahawa sotong telah mula kembali ke perairan Pantai Timut terutamanya di Terengganu. Kawan-kawan, saing-saing baru dan lama, hardcore sotong bolehlah mula mempersiapkan kelengkapan perang untuk bersama-sama kita mengharungi tahun 2015 ini dengan spesies-spesies sotong.

 
Jig biru yang jarang ambe guna

Lama sungguh tak menatap si mata hijau ni

Lebih manis lagi...lesen kali ini diperolehi bersama seorang hardcore sotong... Zul Dungun. Zul pun dapat lesen juga... tapi saiz lebih kecil lagi. Ahhh... tak kira lah janji sotong. Lesen tetap lesen. Lokasi tangkapan... Kijal, Kemaman.Nantikan info-info baru yang bakal muncul di dalam blog sotonglaut sepanjang tahun 2015 ini. 

Di kesempatan ini juga... ambe ingin menjemput semua peminat-peminat sotong seluruh Malaysia untuk bersama-sama memeriahkan lagi dua eging sotong di negara kita. Ekoran dari itu satu group whatsApp akan diwujudkan dengan ambe sebagai admin. Group yang telahpun diwujudkan itu diberi nama "Eging Club-Malaysia". Kepada yang berminat untuk bersama-sama dalam group ini bolehlah menghantar No. whatsApp kepada ambe melalui E-mail sahaja. Ambe harapkan dengan kewujudan group ini, info dan maklumat berkaitan sotong akan dapat disebar luas dengan lebih cepat dan pantas. Sekian dahulu untuk kali ini. Jumpa lagi-Abe Din

2 comments:

  1. xaci...a.din pakai jampi gewang modified wahahahahhaahahahah
    zul

    ReplyDelete

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing