"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

16 April 2015

Jig Ekonomi 2015

Salam kunjungan untuk semua pelawat terutamanya kepada pencandat-pencandat tegar sotong mabang. Kali ini ambe nak share sejenis jig yang ambe jumpa dijual di sebuah kedai pancing. Jig yang bagi ambe memang cantik dan murah. Ketika harga jig Yamashita dan jig berjenama lain sedang melambung naik... kita perlu mencari alternatif lain yang lebih murah. Jig berkenaan dipasarkan dengan jenama ILUMA.


Insyaallah pada tahun ini... ambe akan cuba untuk post sebanyak mungkin teknik modifikasi jig murah agar menjadi lebih efektif dan berkesan. Jika korang ada teknik yang korang biasa praktikan... ambe mengalu-alukan perkongsian pengalaman korang di dalam blog ini. Boleh hantar bahan ke blog sotonglaut menggunkan emai. Kesan daripada GST... jig sotong juga tidak lari daripada kenaikan harga. Oleh sebab itu, pencandat perlu lebih kreatif agar kita terus dapat bertahan kesan daripada kenaikan harga jig di pasaran.

Set killer yang menunggu masa untuk diuji di lapangan.



Jig-jig di atas bersaiz 2.5 sahaja yang boleh ditemui. Ringan dan sesuai dipadankan dengan set joran aksi sederhana. Pada post berikutnya... ambe akan cuba mengupas kemenjadian jig ini ketika beraksi di dalam air. Sehingga berjumpa lagi.-Abe Din

No comments:

Post a Comment

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing