"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

12 June 2014

Simple Apps

Selamat datang dan terima kasih kepada semua yang sudi berkunjung ke sini. Pada post kali ini ambe nak berceloteh sambil bercerita mengenai satu aplikasi telefon pintar yang sangat berguna kepada pencandat dan pemancing. Aplikasi bersaiz 1.8M dicipta bagi membantu pemancing melihat perubahan persekitaran yang secara tidak langsung berkait rapat dengan aktiviti mereka.

Apps diedarkan penama Anton Nikitin secara percuma tetapi dengan ciri yang terhad... hehe percuma le katakan. Kalau korang nak lebih ciri, korang kena dapatkan Pro Version yang dijual secara atas talian. Setakat ini... 100,000 hingga 500,000 Apps berkenaan telah dimuat turun bagi tujuan installasi.

Bagi korang yang ingin mendapatkan perisian ini... download terus dari Play Store dengan menggunakan akaun Google. Opps... lupa lak nak gitau... software ni dikenali dengan nama Fishing & Hunting Solunar Time. Gunakan maklumat dari perisian ini untuk meramal masa terbaik untuk korang pergi mencandat dan memancing. Suka ambe nak ingatkan... jangan asyik nak tengok Apps ni ketika memancing.... jatuh phone dalam laut... sendiri tanggung.
  
 
 Muka Depan Apps dan Ramalan Pasang Surut Air Laut

Ambe dah guna Apps ni dalam telefon pintar ambe... memang lama dah ambe cari perisian macam ni. Kalau dulu asyik rujuk air pasang surut dari majalah jika nak adakan trip memancing... sekarang semuanya ada di tangan dan hujung jari sendiri. Senang dan mudah... Apabila korang pasang Apps ni... ia akan detect secara automatik lokasi tempat korang berada. Alaaaa.... macam google earth tu lah.. buleh tengok bumbung rumah korang. Kihkih.... Apa yang ambe suka dengan perisian ini ialah keupayaannya untuk memapar keadaan muka bumi lokasi kita berada dan kawasan yang kita nak pergi.

Apps ini juga mampu meramalkan masa bulan dan matahari mula terbit, berada tegak di atas kepala dan ketika terbenam. Antara ciri lain termasuklah keadaan cuaca semasa, suhu, kelajuan angin dan macam-macam lagi lah... tak reti ambe nak cakap betapa bergunanya benda ni. Rujukan ambe selalu tertumpu kepada pasang surut air laut, kelajuan angin, kedudukan bulan, suhu dan cuaca semasa ketika itu. Semua faktor ini sangat membantu ambe ketika hendak turun mencandat dan memancing. Hehe... lupa nak bagitau, ambe guna yang free je. Maklumat Apps percuma pun dah banyak ciri yang berguna.


Calendar Dan Peta Lokasi Ada Juga... Bestttt....

Sebelum ambe terlupa... Apps ini dicipta untuk telefon pintar, Android. Kalau telefon korang cap ayam jangan nak salahkan ambe kalau korang tak leh install. Baca arahan betul-betul sebelum install. Kalau tak reti... tanya orang. Jangan nak tunjuk pandai. Satu lagi telefon korang mesti ada internet... kalau tidak lupakan saje cita-cita korang nak guna Apps ni.

Kalau pemancing dan pencandat atau siapa sahaja rasa Apps ni berguna... haaa.. install cepat sebelum tuan dia tukar Apps ni jadi berbayar. Kalau ok... share le dengan kengkawang. Suruh diorang install sama. Kalau tidak, diorang asyik tanya air pasang surut je bila nak buat trip memancing atau mencandat. Kalau diaorang ada Apps ni... bior diorang tengok sendiri. Kalau tanya jugak... kasi penampar satu das. 

Ok lah bro... letih dah ni. Ambe harap perkongsian ambe ni berguna. Selamat memancing dan mencandat. Jaga diri dan jumpa lagi-Abe Din.

4 comments:

  1. terima kasih atas maklumat berguna ni. memang bagus untuk pemancing seperti kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro hantu: Sama2 lah kita berkongsi sesuatu yang bermanfaat. Sebarkan apa yang patut.

      Delete

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing