"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

06 June 2016

Terima Kasih Dari Sotonglaut

Salam kunjungan untuk semua. Semasa kunjungan trip ke-3, kami bertembung dengan sekumpulan pegawai dari MPK (Majlis Perbandaran Kuantan) bersama satu lagi NGO bergabung tenaga membersikan pulau di Cherating. Rupa-rupa mereka memang telah datang ke pulau secara berkala untuk menjaga kebersihan pulau ini. Kami bernasib baik kerana bertembung dengan mereka pada trip kali ini.

Di antara aktiviti yang mereka jalankan di sini termasuklah memungut sampah sarap, membersihkan laluan dan membakar sampah sarap yang dikumpulkan. Aktiviti seperti ini patut dipuji kerana pulau ini bukan sahaja menjadi tumpuan pelancong tempatan tetapi juga pelancong dari luar negara.


Taklimat sebelum menjalankan aktiviti

Kawasan yang sudah dibersihkan

Bersama peralatan ringkas seperti penyapu 
dan bekas sampah

Sampah dibakar di kawasan yang di khaskan

Dari maklumat yang diberikan oleh penduduk kampung, kumpulan ini pernah beberapa kali datang untuk membersihkan pulau ini termasuklah ketika berlaku krisis tumpahan minyak pada awal tahun baru-baru ini. Semoga kehadiran mereka akan memberi manfaat kepada penduduk tempatan dan pengunjung pulau ini. Kami dari sotonglaut mengucapkan setinggi penghargaan dan terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjaga kebersihan dan keindahan pulau ini. Terima kasih- Abe Din

No comments:

Post a Comment

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing