PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

03 April 2014

Merisik Di Balok

Salam kunjungan untuk semua... pada kali ini, aku jalan-jalan sekali lagi melihat situasi air laut di Balok, Pahang. Sebenarnya.. memang nak menghala ke Kuantan. Masa balik singgah le kejap lepas rindu di lubuk sotong. Walaupun tak boleh nak pergi... dapat tengok Pulau Balok pun dah dikira ok sangat. 

Nampak gaya... ramai orang di patai Balok ni. Nampak juga kumpulan vespa sedang menjalan aktiviti. Ada juga kelihatan pelajar-pelajar sekolah sedang berkhemah. Air masih lagi bergelora. Memancing memang kurang sesuai tetapi keadaan angin yang kuat rupa-rupanya sangat ditunggu-tunggu oleh kumpulan pengendali perahu layar untuk bermain laut dan berlatih.

Bendera kat atas tu dah tegak 90 darjah. memang angin kuat
Kumpulan perahu layar sangat beruntung masa ni

 
Pulau Balok dari jauh ketika air surut
 

 Suasana di Pulau Balok

Papan tanda amaran angin dan ombak

Dah penat jalan-jalan sambil merakam gambar sekeliling... aku terus balik ke rumah. Nampak gayanya... air masih lagi bergelora. Dah nak masuk bulan April. Selalunya tahun-tahun lepas tidak begini. Semua ketentuan dariNya. Jumpa lagi-Abe Din

No comments:

Post a Comment

Blogger Pancing