"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

20 February 2014

Air Mata Nelayan

Salam pertemuan untuk semua pengunjung. Sekian lama ambe menyepi.. bukan ambe dah bersara.... cuma masa ambe agak terhad disebabkan kesibukan bekerja. Dunia blogging sememangnya dah sebati dengan diri ambe... buatlah camane pun, kalau tangan dah gatal nak menaip, terpaksa juga ambe mengadap laptop menaip apa yang patut.

Kali ni ambe sempat juga curi-curi masa untuk berkongsi serba sedikit dengan pelawat-pelawat blog buruk ambe ni. Sebelum berlaku banjir besar di Kemaman pada hujung tahun lepas... ambe sempat berjalan-jalan di Kuala Kemaman sambil memerhati keindahan pantai. Sempat juga ambe merakam beberapa gambar menarik di sekitarnya.

Antara gambar yang ambe sempat rakamkan termasuklah gambar bot nelayan yang pecah dan tersadai di tepi kuala. Bot yang banyak merakam suka duka hidup nelayan pantai nampaknya dah tak mampu lagi berkhidmat untuk tuannya.




Bukan semua orang ambil kisah tentang fenomena ini. Mungkin ada yang melihat tanpa apa-apa makna. Ramai yang tidak berminat dan ramai juga yang hanya melihat sepintas lalu sahaja. Oleh yang demikian tidak ramai yang memahami kesusahan hidup nelayan. Ramai yang tidak tahu bahawa nelayan banyak menyumbang kepada kelangsungan hidup kita. 

Sekian dahulu untuk kali ini. Terima kasih kepada anda yang sudi meluangkan masa sejenak untuk berfikir. jumpa lagi.

2 comments:

  1. salam,
    terima kasih abg din, dengan entri yg terbaru..
    Mohd Zulkifly b. Mohd Jalil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe... lama menyepi. Gatal jugak tangan nak menaip. Terima kasih bro di atas sokongan.

      Delete

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing