"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

20 February 2014

Bersantai Di Marang

Salam kunjungan dan selamat datang kepada semua pelawat blog sotonglaut. Pada hujung tahun lepas ambe sempat berkunjung ke Marang di atas urusan kerja. Masa luang sempat ronda-ronda cari makan di sekitar marang. Antara menu yang memang menjadi pilihan ambe dan kawan-kawan adalah sotong goreng.

Selalunya kalau ambe makan di tepi pantai... ambe akan cuba pelbagai resipi sotong goreng celup tepung. Nampak je sama... rupa-rupanya rasa lain. Sepanjang ambe dok gila makan sotong goreng ni... memang tak boleh lawan sotong goreng di Teluk Lipat, Dungun. Ada satu gerai mokcik tu. Sotong goreng dia memang kaw.

Jangan tertipu kalau nak beli sotong goreng ni. Jangan tengok cantik warna tepungnya... kena test merata-rata. Ambe masih dok cari kedai sotong yang boleh lawan dengan gerai di Dungun.. hehe.


Sotong goreng celup tepung dari kedai berbeza

Sotong goreng ni kalau dipadankan dengan ABC.. fuhh.. meme ganas giler sedapnya. Tak caya cuba korang test. Kalau sotong yang baru goreng... panas lagi best. Kalau nak tau power die... korang kena datang Terengganu dan cuba sendiri.

Jumpa lagi. Bye..

2 comments:

  1. Acu try sotong celup tepung d pantai Batu rakit. Kedai mula2 kalau dari UMT. Setakat ni ambe baru sekali dpt makan situ.. Selalunya bila berhenti memang SoldOut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. peminat sotong kena try ni... ajak kawan ramai-ramai baru meriah..

      Delete

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing