"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

12 August 2011

Trip Mabang 9-2011

Salam untuk semua pengunjung dan Selamat berpuasa bagi yang beragama Islam... Camana puasa tahun ni... semakin ok ke tidak ok?... sekali lagi aku datang ke laman maya yang buruk ni untuk share pengalaman aku dengan korang. Samada korang pencandat tegar, baru cuba-cuba nak berjinak dengan hobi ni, atau memang takde pengalaman langsung tentang hobi alien ni...korang boleh baca post baru aku ni..... percuma lagi. Bagi yang benci memancing atau mencandat... belajar-belajar le berkenalan sesikit... moga-moga persepsi korang akan berubah dan menjadi pemancing yang lebih tegar dari aku.

Macam biasa, aku and the gang menerjah ke lokasi biasa selepas sembahyang terawih... cakap pun tak guna... korang tengok je sendiri hasilnya... 7 ekor sotong mabang. Saiz leh tahan jugak le... dok le teruk sangat. Sekurang-kurangnya ada juga rezeki aku dan kawan-kawan untuk berbuka dan bersahur.

Rezeki bulan puasa

Saiz jig berbanding saiz sotong

Nak masak apa ye... Stok seminggu ni..

Aku rasa le kan... Mata hijau sotong 
mabang ni... Memang seksi

Masa gini.. sotong mabang memang banyak datang ke pantai terengganu. Sorang member laut.. beritahu, nelayan pantai baru sahaja membawa balik lebih dari 100kg sotong torak di perairan Kerteh dalam bulan puasa baru-baru ni. Bila tanya mana sotong tu ?... heh..heh.. eksport ke Singapura. Tak sangka sotong torak datang serang bulan puasa.. bertuah member tu...

Kalau korang tak pernah makan sotong celup tepung fresh dan teringin sesangat nak makan.. meh le datang Terengganu. Tapi masa bulan tak puasa le... aku belanja.... amacam baik tak aku.... Jangan datang satu bas dah le... bangkrap pulak aku nanti.

Pe..pun, hope u all success selalu, selamat berpuasa dan selamat beraya ... bagi yang puasa penuh je... Jumpa lagi,
Abe Din

4 comments:

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing