PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

05 August 2011

Trip Mabang 7-2011

Selamat datang dan selamat berpuasa.... yang tak puasa tekleh raye... Rakan-rakan blogger sume, rajin-rajin lah update blog kerana ramai yang ada masa nak belek-belek blog anda di bulan puasa ini. Kalau malas... baik wat tukun tiruan je... boleh jugak sotong membiak.

Trip baru-baru ni, 3 Ogos 2011. Tengok jadual pasang surut lebih kurang 20.30 air maksimum. Sms Mat... kejap je dia balas. Malam seperti biasa, kami masuk mencandat lebih kurang pukul 10 malam.

Sotong Yang Berjaya Ditawan : 5 ekor

Sotong Disusun Depan Rumah

 Timum Laut Sesat

Tangah syok candat.. joran Mat melengkung tanpa melawan. Tarik... dia datang. Dalam kepala berkira-kira tentu sotong katak. Perangai semacam je.. naik kat atas..rupa-rupanya timun laut. Panjang lebih satu meter masa naik. Sampai rumah mengecut lebih kurang 30 cm je. Mat bawa balik... nak bagi kat sorang kawan. Korang mungkin tak tahu... haiwan ni boleh dimakan. Aku tak pernah makan... tapi ada orang makan. Kalau korang tau cara nak siang, masak dan makan.... bagitau le kat aku. Timun laut banyak kat sini.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


-
-
---------

Opps.. tak habis lagi. Korang ingat dah habis ke? Tadi yang kat atas tu... sume sotong dan haiwan yang diperolehi oleh Mat je.. kih...kih. Aku punye ada kat bawah tu. Korang jangan jelous lak... rezeki bulan puasa.  Saje je publish last... bagi gempak sikit. Tahun 2011... inilah antara tangkapan yang terganas sekali.

 Dipersembahkan: 10 Ekor Mabang + 1 Jarum

 Tengok puas-puas: Lauk berbuka dan bersahur

 Gambar Dekat : Jangan Jelous Ye...

Gambar Last ni Membuktikan 
Kejelouesan Korang Memang Berasas

Sorry bebanyak... tak leh nak ambil gambar masa sotong naik. Bukan apa.. sibuk banyak.. sotong memang tengah gila. Kalau aku menawarkan diri untuk ambil gambar.....sah aku akan berjaya dikalahkan oleh Si Mat dari segi tangkapan terbanyak dan terberat. kih..kih

Balik pukul 3.30 pagi... nak singgah kedai minum air... kedai makan sume tutup. Letih puasa kot.. balik rumah mandi... tidur. Esok nak tunjuk gambar kat member sorang lagi... Bahari. Biar dia kena racun sikit. Bila ajak mencandat jual mahal...letihlah.. macam-macam alasan. Jaga mu esok..

Paling best masa kat tempat kerja...mata masing-masing kuyu dan mengantuk. Bila orang tanya kata taddarus... kih.. kurus pahala puasa aku. Thats all.. Jumpa lagi.
Abe Din

No comments:

Post a Comment

Blogger Pancing