"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

11 October 2013

Bali di Dungun

Selamat dan dan selamat berkunjung kepada semua pelawat. Lama juga aku tak jenguk blog sotonglaut. Penghujung tahun macam ni... aku memang sibuk dengan kerja. Nak pergi mencandat pun takde masa.

Baru-baru ni... aku terlibat dengan tugasan di luar... di Dungun, Terengganu. Lokasi di Mayang Sari Resort, Pantai Teluk Lipat, Dungun. Dalam kepala dah mula mencongak untuk bawa pancing. Maklumlah... kawasan resort berhadapan dengan Laut China Selatan. Apa lagi... ni le masa nak test power.

Pintu masuk ke Mayang Sari Resort

Mula-mula sampai... memang aku kagum dengan resort ni. Menawarkan konsep dan pengalaman Bali. Sapa-sapa yang tak pernah pergi ke Bali.... boleh datang sini. Kalau best baru gi Bali, Indonesia. Kawasan persekitaran memang cantik...


Gambar hadapan salah satu rumah Bali

Sekitar kawasan resort banyak terdapat tumbuhan-tumbuhan yang hijau dan cantik. Berbaloi jugak datang sini. Dalam 3 hari dua malam kat sini apa le aku  nak buat... mungkin jalan-jalan kat bandar Dungun... mencandat sudah semestinya. bila..

Permandangan Laut China Selatan dari Cafe

Ruang rehat di Resort

Masa nak masuk bilik...rupa-rupanya pintu dia kat belakang. Bilik boleh le tahan.. masa nak gi mandi...bilik air pulak takde dinding. camne nak mandi. Kalu ada orang ngintai macamane. Last sekali pakat terjun kolam kat belakang rumah. Puas jugak aku mandi sampai merah bijik mata. Lepas tu nak bagi kursus pulak... budak-budak aku tu perasan ke mata aku merah? Lantak le diorang. Masa mandi kolam tu teringat zaman budak-budak dulu.

Kolam mandi resort berkonsepkan "Bali"

Lepas habis tugas... tidur. Memang best. Malam nanti dah plan nak gi candat kat pantai.. Makan kat sini biasa-biasa saja... tak rasa macam Bali pun. Rasa macam dok Malaysia jugak. Disebabkan makanannya biasa saje... aku dengan kekawan banyak pergi makan kat luar... bandar Dungun. Boleh gak jalan-jalan hilangkan boring.. Tak sabar nak tunggu malam. mencandat..

Jumpa lagi.
Abe Din

No comments:

Post a Comment

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing