"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

26 September 2010

Trip Selepas Raya 4

Salam sejahtera untuk semua.

Abe Din tiba di jeti bot lebih kurang pada pukul 2.00 petang. Kami bernasib baik kerana hari berkenaan tidak begitu panas. Maklumlah bot otai yang kami tumpang tiada bumbung. Kami membalut kepala dengan menggunakan tuala yang dibasah menggunakan air mineral bagi mengurangkan kesan kepanasan matahari.

Keadaan air laut yang jernih menyebabkan hasil tangkapan kami tidak begitu memberangsangkan. Walaupun begitu kami tetap bersyukur dengan apa yang diperolehi.

Seekor mabang bersaiz sederhana


Tangkapan sampingan kami


Ikan selayang, kembong dan selar


Antara mabang yang berjaya ditangkap

Seribu kemaafan kerana Abe Din terpaksa memasang topeng bagi menutup muka rakan Abe Din yang pemalu. Bukan apa, dia bimbang jadi lebih glamour daripada tuan blog. Bagi kami, ilmu, pengetahuan dan pengalaman yang disampaikan lebih penting daripada identiti individu. Bak kata bijak pandai, "Siapa yang bercakap tidak penting, apa yang lebih penting ialah apa yang dicakapkan".

Abe Din sangat-sangat berharap agar blog tunggal Sotong Mania ini akan selalu menjadi rujukan bagi pengilat sotong yang lama atau yang baru berjinak-jinak dengan aktiviti ini. Pesanan untuk pengilat sotong semua diharapkan anda sudi memberi sumbangan dalam pelbagai bentuk bagi tujuan perkongsian ilmu atau pengalaman untuk manfaat semua.

Anda boleh menghantar melalui alamat E-mail Sotong Mania. Semoga kemurahan hati anda dapat membantu dan membimbing pengilat-pengilat sotong lain yang sedang muncul bagai cendawan tumbuh selepas hujan. Hanya yang Maha Esa sahaja dapat membalas budi baik dan keikhlasan anda. Abe Din.

No comments:

Post a Comment

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing