"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

24 April 2017

Sotong Pertama PEN 2017

Salam kunjungan semua Warga PEN dan pengunjung maya. Sotong pertama warga PEN Terengganu berjaya didaratkan dan direkodkan sekitar 18 March 2017. Tangkapan sotong mabang didaratkan di sekitar perairan Dungun pada malam hari.

Pendaratan pertama sudah tentu akan membakar semangat warga PEN khususnya untuk mendaratkan sotong berikutnya. Petanda awal kehadiran sotong di perairan Terengganu telah ada. Semangat mula dibakar.
 

Sotong Pertama didaratkan oleh Saudara Zaim. Admin blog sotonglaut telah menjanjikan hadiah jig kepada mana-mana ahli PEN yang mula-mula sekali mendaratkan sotong di perairan pantai timur tidak termasuk kasawan kepulauan dan juga Pesisir Singapura. Tahniah kepada Zaim..
 
Inilah rupa sotong pertama yang diidamkan

Hadiah sebagai perangsang 
daripada Admin sotonglaut.

Semasa artikel ini ditulis, ramai ahli PEN telah mendaratkan sotong masing-masing. Banyak sotong jarum didaratkan dari pesisir pantai. Manakala kaki laut telah mendaratkan berkilo-kilo sang torak. Ada juga mengabang didaratkan di kawasan Dungun dan Kemaman, Kota Singa tak payah cakap... setiap minggu ada tangkapan. Seekor Katak dikesan berjaya ditangkap di Kemaman oleh Saudara Kamal.

Walaupun Sotong sudah mula masuk... tangkapan bagi mengabang sangat sedikit. Tangkapan di pulau ular dari empat trip yang dijalankan masih lagi hampa. Tiada mabang dikesan. Semua warga PEN sedang giat berburu bagi mendapatkan mabang dalam skala besar. Masa akan tiba jua nanti-Abe Din

1 comment:

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing