"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

14 February 2017

Persahabatan Eging Nusantara (PEN)

Salam persahabatan kepada semua peminat-peminat eging di seluruh nusantara. Musim eging sudah semakin hampir. Dijangkakan paling awal pada bulan mac ini. Jadi rakan-rakan eging dah boleh mula mempersiapkan alatan perang masing-masing. Di kesempatan kali ini, saya ingin menyeru semua pemancing ikan dan peminat eging di luar untuk sama-sama bersatu di bawah satu wadah dan minat yang sama. Kami telah berjaya mewujudkan Group Whatsapp yang membincangkan secara santai berkenaan pancingan ikan dan eging sotong. Kami tidak membuka penyertaan secara self control link yang dikawal robot melalui facebook tetapi kami masih menggunakan cara lama iaitu pemohonan secara Whatsapp atau E-mail. Dasar ini kerana kami mencari SAHABAT dan bukan mereka yang mempunyai niat lain. Kami perlukan SAHABAT yang aktif.

Kami mengalu-alukan penyertaan semua rakan baru atau lama di bawah satu wadah perbincangan atas dasar PERSAHABATAN. Group PEN tidak dibina atas dasar perniagaan atau mencari keuntungan tetapi lebih kepada PERSAHABATAN. Inilah dasar yang membezakan kami dengan group yang lain. Kami seringkali bertemu jika ada kelapangan berbincang berkaitan teknik eging dan pancingan ikan. Insyaallah pelbagai aktiviti dan trip akan diadakan pada tahun 2017 ini. Jika diberi peluang berkemungkinan aktiviti pancingan ikan juga akan dianjurkan oleh PEN.

Harapan kami, kemahiran dan seni eging ini akan terus berkembang bukan sahaja di Malaysia tetapi di seluruh nusantara termasuk Singapore, Indonesia, Thailand dan Filipina insyaallah. Besar harapan agar dapat bersahabat dengan ahli-ahli yang mempunyai visi dan misi yang jelas bagi memajukan lagi seni eging sotong. Jadilah ahli yang aktif dan menyumbang untuk group. Panjang umur kita semua akan bertemu jua. Insyaallah.

Whatsapp Admin : 018-9831244
E-mail : colourless_orchid@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing