"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

29 May 2013

Variasi Candat 2013

Salam kunjungan... setinggi penghargaan kepada semua yang masih sudi melawat blog yang tidak seberapa ini. Pada post kali ini, ambe akan berkongsi sedikit maklumat tentang beberapa jenis candat variasi baru. Gaya penampilan yang nampak canggih walaupun harga pasaran semasa boleh dikatakan agak murah. Mungkin rakan-rakan sotonglaut berminat untuk mencuba candat-candat terbaru ini di lokasi masing-masing.

Harga yang tertera pada kotak candat adalah di bawah RM10. Jenama candat termasuklah ProAnglersIssue, T. Blade dan Amses. Candat-candat ini sudahpun berada di pasaran semenjak penghujung tahun lepas. Gaya batu pemberatnya diperbuat daripada logam yang menggunakan acuan khas. Buatan kulit dan bentuknya nampak kemas dan meyakinkan.


Variasi 2013

Candat Yamashita RM38... memang mahal
Kalau tersangkut... adussh..


ProAnglers Issue yang nampak kemas
Harga pasaran RM7.50
Terdapat pelbagai warna untuk dipilih.


Lebih garang dengan warna hitam berbintik pink

Warna yang agak asing dalam bidang ini tetapi...
perlu dicuba keberkesanannya terlebih dahulu.

Bagi pencandat baru.. sewajarnya anda bermula dengan candat yang lebih murah dan canggih ini. Risiko tersangkut dan tali putus memang selalu menghantui pencandat. Jika candat yang tersangkut itu harganya mahal.... emmm... menyesal tak sudah. 

Bagi pencandat profesional... tidak salah anda mencuba candat sebegini. Mana tahu ia mampu membuka selera sotong-sotong di laut. Setakat info ini ditulis... ambe masih belum sempat mencuba candat berkenaan. Jika berpeluang... memang ambe akan cuba. Bagi yang telah mencuba... share lah dengan rakan-rakan yang lain.
Hingga berjumpa lagi.
Abe Din.



No comments:

Post a Comment

PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

Blogger Pancing