PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

22 January 2017

Penghujung 2016 Dari Sabah

Salam kunjungan untuk semua pelawat. Sejak penghujung Oktober 2016, aktiviti eging di kawasan pesisir Pantai Timur mula menunjukkan tanda-tanda melabuh tirai. Nak dapat sekor dua sotong mabang memang susah kalau eging dari pesisir pantai. kalau ke unjam mungkin boleh lagi nak merasa tarikan mabang. Gang-gang Pantai Timur dah mula nak berkemas peralatan dan mesin. Tengah-tangan dok ketar nak tarik mabang, datang berita dari Ikhwan di Sabah yang sedang bercuti di kampung. Dia tengah pulun mabang kat sana. Kita yang ada kat sini, tengok saja gambar yang dihantar. Rasa macam nak terbang ke Sabah eging sekali. Nak buat macam mana. Telan air liur je la kita. Ramai kaki eging Pantai Timur dah mula beralih kepada pancingan ikan untuk melepaskan gian tak dapat eging. Jadilah sebagai pengubat rindu.

Ikhwan yang sedang bercuti sempat kirim gambar dua tiga keping sebagai tatapan rakan-rakan lain. Lokasi eging, Dataran Bengkoka, Pitas, Sabah. Tarikh eging : 6 Disember 2016, Jam: 11.00 am-3.00 pm.

Kaum kerabat di Semenanjung, bersabarlah menunggu musim eging yang dijangka akan bermula pada Mac 2017-Abe Din

 Jinak-jinak Sotong Kat Sabah

 Hasil Dari Jig Hadiah

 Umpan Badan Licin pun Boleh Tipu Sang Lembut

 Seekor Mabang Didaratkan Dari Atas Jeti


No comments:

Post a Comment

Blogger Pancing