PELAWAT DIDAHULUKAN RAKAN DIUTAMAKAN

"BLOG SOTONG PERTAMA DI DUNIA" ....... "Selamat datang"....."Pusat maklumat yang membincangkan secara konsisten berkaitan sotong serta teknik pancingan sotong"---------“PAPARAN TERBAIK DENGAN MOZILLA......Thanks follower semua"

.

.

04 February 2012

Oh..Hujan

Selamat datang kepada semua pelawat. Apa khabar anda semua?
Dalam dua tiga hari selepas Tahun Bari Cina..hujan datang sekali lagi kat Terengganu. Sekali sekala memang lebat. Hari tu ambe sempat melawat ke kawasan perkelahan di Kemasik, Kemaman. Bukan apa.. dah rasa rindu kat laut. Sesekali kena gi melawat..lepaskan rindu.

Sampai kat situ..time tengah hujan lebat. Nak turun dari keta pun takleh. Hanya sempat ambil gambar dari dalam keta jer... Hujan lebat sungguh. Dalam hati ambe..tertanya-tanya bile le musim tengkujuh ni nak berakhir. Selagi musim hujan, angin dan ombak kuat belum berakhir...selagi itu lah sotong takut nak datang ke pantai. Tipis le peluang nak mencandat.


Ambe pernah tengok sorang budak tempatan candat 
sotong kat sini. Saiz tak le besar mana..campur 
semua ada le dekat-dekat sekilo.

 Siapa sangka.. kat tepi pantai ni ada sotong

Hentian di Kemasik, Kemaman. Kawasan ini cukup terkenal... 
Pernah jadi lokasi penggambaran. Tapi belum pernah 
ada penggambaran tentang sotong..kihkih

Bila le hujan ni nak berhenti... Tak sabar 
dah ni nak mencandat

Time ambe tulis post ni..ambe tengah demam. Deman takleh mencandat kot... Musim hujan yang sejuk...batuk-batuk lagi. Ubat dah makan...tak berkesan juga. Boring gak dok berbaring je...capai laptop sempat juga balas e-mail pelawat sotonglaut. Korang doakan le moga-moga ambe cepat sembuh. Sekian dulu untuk kali ni..jaga diri anda.
Abe Din

4 comments:

  1. salam Abe Din..kat tempat saya pun hujan hari2..tapi saya lagi suka..:)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Bukan saja cuaca...manusia pun dah mula tak menentu. Akhir zaman...

      Delete

Blogger Pancing